ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Π.Γ.Ζ.Σ. Β΄ ΤΑΞΗ 2020-21

 Ο δεκάλογος του Μαθηματικού Ομίλου!


 “Γιατί επέλεξα να παρακολουθήσω έναν Όμιλο Μαθηματικών και ειδικά Γεωμετρίας;” 

 Οι απαντήσεις των μαθητών 


  1. Επέλεξα τον όμιλο μαθηματικών επειδή θεωρώ τα μαθηματικά ως ένα παγκοσμίως χρήσιμο και εξασκόμενο μάθημα και επειδή πιστεύω ότι ο όμιλος αυτός προσφέρει κάτι παραπάνω στον μαθητή σε αντίθεση με την κλασική κρατική εκπαίδευση.

Δ. Π.


  1. Επέλεξα τον Όμιλο Μαθηματικών και ειδικά Γεωμετρίας επειδή πιστεύω πως είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις ένα γεωμετρικό σχήμα να εξελίσσεται χωρίς μέτρηση, παρά μόνο με κανόνα και διαβήτη!

 Κ.Ζ.


  1. Επέλεξα τον όμιλο των Μαθηματικών, γιατί τα μαθηματικά είναι πολύ χρήσιμα στη ζωή μας, επειδή εκτός από τον επαγγελματικό τομέα χρησιμεύουν ακόμη και στην καθημερινή ζωή. Επιπλέον ο όμιλος πιστεύω ότι θα μου προσφέρει περισσότερες γνώσεις για την μετέπειτα σχολική πορεία μου. Τέλος, τα μαθηματικά είναι το αγαπημένο μου μάθημα και η γεωμετρία είναι πολύ ενδιαφέρουσα.                                             

 Σ.Χ.


  1. Από όλους τους άλλους ομίλους του σχολείου ξεχώρισα και επέλεξα τον όμιλο Μαθηματικών, διότι προσωπικά πιστεύω ότι τα μαθηματικά δεν είναι απλά ένα μάθημα καθώς θα τα συναντάμε καθημερινά στο μέλλον μας. Τέλος, πιστεύω πως με την βοήθεια 

του ομίλου θα μπορώ να διευρύνω τις γνώσεις μου σε αυτό τον τομέα.

                                                                                                    Α.Π.


  1. Μπήκα στον όμιλο μαθηματικών επειδή πιστεύω πως είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον και θα με βοηθήσει να αναπτύξω τις μαθηματικές  μου ικανότητες. Τέλος, τα μαθηματικά είναι το αγαπημένο μου μάθημα και θα μου ήταν μεγάλη χαρά να κάνω παραπάνω ώρα.

Γ.Φ.


  1. Επέλεξα τον όμιλο μαθηματικών γιατί τα Μαθηματικά είναι από τα αγαπημένα μου μαθήματα και είμαι σίγουρη πως θα με ακολουθήσουν στην υπόλοιπη ζωή μου. Τέλος πιστεύω ότι είναι πολύ ωραίο να ασχοληθεί κάποιος με τα μαθηματικά επειδή το θέλει και όχι γιατί τον αναγκάζει το σχολείο.

                                                                                            Θ.Γ. 


  1. Αποφάσισα να συμμετάσχω στον όμιλο μαθηματικών γιατί μου αρέσει πολύ σαν μάθημα και μου φάνηκε ενδιαφέρον να κάνω και νέα πράγματα εκτός της μαθητικής ύλης. Ακόμη, τα μαθηματικά είναι μία επιστήμη που χρησιμεύει σε όλους στην καθημερινή τους ζωή και έτσι ότι μαθαίνω στον όμιλο μπορώ να το χρησιμοποιήσω και εκτός σχολείου.                         

Σ.Γ.


  1. Επέλεξα τον όμιλο μαθηματικών και ιδιαίτερα την γεωμετρία διότι πιστεύω ότι είναι ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα και γιατί θα μου άρεσε να κάνω κάτι παραπάνω. Επίσης από τη στιγμή που το σχολείο μας προσφέρει αυτή την επιλογή αποφάσισα να την εκμεταλλευτώ και να πάρω μέρος.

Δ.Κ.                     

  1. Επέλεξα τον όμιλο γεωμετρίας γιατί είχα ακούσει πολύ θετικά λόγια γι’ αυτόν. Επίσης η γεωμετρία και γενικότερα τα μαθηματικά είναι ένα από τα αγαπημένα μου μαθήματα και πιστεύω πως είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για όλη μου τη ζωή.

Σ.Μ.


  1. Ο όμιλος μαθηματικών μας δίνει την ευκαιρία να κατακτήσουμε λίγη από την άπειρη γνώση των μαθηματικών. Αντιμετωπίζουμε προκλήσεις, λύνουμε απορίες και πάμε ένα βήμα παραπάνω. Επίσης σε προσωπικό επίπεδο ο όμιλος ενίσχυσε το ενδιαφέρον μου για την γεωμετρία.

Ε.Τ.



Η σπείρα των Άρρητων!

02-01-2021

Με αφορμή τη διδασκαλία του Πυθαγόρειου Θεωρήματος, της Τετραγωνικής Ρίζας θετικού αριθμού και των Άρρητων αριθμών, προχωρήσαμε σε μια πολύ καλή συνδυαστική εφαρμογή, την γεωμετρική κατασκευή της Σπείρας των Άρρητων! Πρόκειται για κατασκευή σε διάταξη σπείρας διαδοχικών ορθογωνίων τριγώνων , όπου κάθε φορά η υποτείνουσα παριστάνει μια τετραγωνική ρίζα (ρητή ή άρρητη). Γίνεται κατανοητό ότι τους άρρητους αριθμούς ενώ δεν μπορούμε να τους υπολογίσουμε ακριβώς και να έχουμε μια σαφή εικόνα της δεκαδικής τους αναπαράστασης, μπορούμε όμως να τους απεικονίσουμε γεωμετρικά!


















Η κατασκευή έγινε στο λογισμικό Geogebra από την Κωνσταντίνα Ζελοβίτη


Γεωμετρική κατασκευή τριγώνου με δοσμένα μήκη πλευρών

09-01-2021

Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζεται βήμα - βήμα η γεωμετρική κατασκευή τριγώνου όταν τα μήκη των πλευρών του είναι δοσμένα. 

 


Η κατασκευή έγινε στο λογισμικό Geogebra από την Κωνσταντίνα Ζελοβίτη.



Κατασκευή μεσοκαθέτου στο Geogebra

09-01-2021

Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζεται η αναλυτική κατασκευή της μεσοκαθέτου (με ακτίνα και κύκλο) στο μαθηματικό λογισμικό GeoGebra.



Η κατασκευή έγινε στο λογισμικό Geogebra από την Σοφία Μυλωνίδου


ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ - Εργασίες των μαθητών του Μαθηματικού Ομίλου

13-04-2021

Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται τα κανονικά πολύγωνα στην αρχιτεκτονική της Ελλάδας και του κόσμου.




17-04-2021

Στο επόμενο βίντεο βλέπουμε μερικές από τις πολλές περιπτώσεις όπου εμφανίζονται κανονικά πολύγωνα στη φύση και γενικά στον κόσμο μας.



 

17-4-2021

Και στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται εφαρμογές των κανονικών πολυγώνων στον κόσμο της τέχνης και των καλλιτεχνών.




17-04-2021

ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΦΘΑΛΜΑΠΑΤΕΣ

Με αφορμή τη συζήτηση που είχαμε στον Όμιλο για την τεχνοτροπία του Μαουρίτς Κορνέλις Έσερ (οι μαθηματικοί τον εκτιμούν ιδιαίτερα καθώς η δουλειά του έχει έντονο το γεωμετρικό στοιχείο, αξιοποιεί τη συμμετρία και την προοπτική και χρησιμοποιεί πολύεδρα και γεωμετρικές παραμορφώσεις για να δώσει τελικά στα έργα του μια αίσθηση οφθαλμαπάτης) δημιουργήθηκε η βιντεοπαρουσίαση που ακολουθεί και έχει ως θέμα τις Γεωμετρικές Οφθαλμαπάτες.




23-04-2021

Αλληλεπίδραση Ομίλων Γυμνασίου - Λυκείου

Μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές των ομίλων Φυσικής “Φυσικές Επιστήμες: πείραμα και θεωρία” και Μαθηματικών “Με κανόνα και διαβήτη” την Παρασκευή 23-4-2021, σε μία αλληλεπίδραση των Ομίλων του σχολείου μας με αυτούς του λυκείου.  Συγκεκριμένα, ο Κωνσταντίνος Ευαγγέλου, μαθητής της Α΄ τάξης του Πρότυπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής, τους παρουσίασε διαδικτυακά την ερευνητική του εργασία με θέμα “Αριστεροχειρία”, την οποία υλοποίησε στα πλαίσια του ομίλου “Βιοεπιστήμες. Συμβολή στην έρευνα και την παραγωγή. Συνεργασία με τις επιστήμες Υγείας, Χημείας, Γεωπονίας, Μαθηματικών και Πληροφορικής”, με συντονιστή τον κ. Αθανάσιο Μαρμαγκά. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την αριστεροχειρία μέσα από γενετικές και περιβαλλοντικές έρευνες για την επιλογή του χεριού και τις γνωστικές διαφορές δεξιόχειρων και αριστερόχειρων.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Παντούλα Χριστίνα-Παπαγεωργίου Μαρία



Αποτελέσματα 81ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού στα Μαθηματικά “Ο Θαλής”

Ο Μαθηματικός 'Ομιλος της Β΄ τάξης συγχαίρει τους μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής που έλαβαν μέρος στον 81ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο Θαλής», που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για το σχολικό έτος 2020-21, και ιδιαιτέρως τους επιτυχόντες που είναι οι εξής:

  • Γιούτσος Βασίλειος (Β τάξη)
  • Γκαζιάνη Σοφία (Β τάξη)
  • Καβουσιανού Δέσποινα (Β τάξη)

Επισημαίνεται ότι, λόγω των δύσκολων συνθηκών για τη διενέργεια εξετάσεων εξαιτίας της πανδημίας, ο διαγωνισμός «Ευκλείδης» ματαιώθηκε για τη φετινή χρονιά με απόφαση του Δ.Σ. της ΕΜΕ. Οι παραπάνω μαθητές προκρίνονται απευθείας για να συμμετάσχουν στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Αρχιμήδης» (ημερομηνία: Σάββατο 5 Ιουνίου 2021, στα Ιωάννινα).




21-05-2021

Μέτρηση Απρόσιτων Σημείων (Συνεργασία Ομίλων)

Μια ενδιαφέρουσα συνεργασία πραγματοποιήθηκε την παρασκευή 21-05-21, στα πλαίσια των ομίλων Μαθηματικών "Με κανόνα και διαβήτη" και Φυσικών Επιστημών "Φυσικές Επιστήμες: πείραμα και θεωρία". Οι μαθητές των τμημάτων Β2 και Β4 είχαν κατασκευάσει Εξάντα από χαρτόνι στο μάθημα των Μαθηματικών, υπό τις οδηγίες της καθηγήτριάς τους κ. Β. Βλάχα, οπότε παρουσίασαν στους μαθητές των ομίλων την αρχή λειτουργίας του Εξάντα. Στη συνέχεια οι μαθητές συνεργάστηκαν ώστε να κάνουν στην αυλή του σχολείου μετρήσεις απρόσιτων σημείων (το ύψος του σχολείου, το ύψος της μπασκέτας κ.ά.) εφαρμόζοντας ταυτόχρονα τις γνώσεις τους στην Τριγωνομετρία.




Υπεύθυνες καθηγήτριες: Παπαγεωργίου Μαρία ΠΕ03 - Παντούλα Χριστίνα ΠΕ04.01


28-05-2021

Ομιλία για το CERN σε μαθητές ομίλων

Την Παρασκευή 28-5-2021 οι μαθητές των ομίλων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών παρακολούθησαν μία πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία από τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Νικόλαο Πατρώνη, με τίτλο: CERN: το όχημά μας για ένα ταξίδι στον μικρόκοσμο”. Ο κ. Πατρώνης με απλό και κατανοητό τρόπο εξήγησε στους μαθητές τον ρόλο του CERN (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire = Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πυρηνικής Έρευνας) στην εξέλιξη της επιστήμης, πόσοι, ποιοι και πώς εργάζονται στα πειράματα που οργανώνονται από το CERN και στις έρευνες που πραγματοποιούνται εκεί, παρουσίασε την επιστημονική και κοινωνική του προσφορά, καθώς και την προοπτική για το μέλλον. Μετά την παρουσίαση δέχτηκε ερωτήσεις από τους μαθητές που, όπως τόνισε και ο ίδιος, αποτελούν την ελπίδα της επιστήμης.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Πατρώνη για τις πολύτιμες γνώσεις που μας πρόσφερε.



Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Παντούλα Χριστίνα, Παπαγεωργίου Μαρία, Τσακίρη Ελένη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου