Παρασκευή, 18-11-22
"Θαλής" 2022-23
Οι μαθητές του Ομίλου Μαθηματικών του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής, την Παρασκευή 11/11/2022, έλαβαν μέρος στον 83ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο Θαλής» 2022-2023, της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Κυριακή, 11-12-2022
Διαγράμματα Voronoi
Στα μαθηματικά, ένα διάγραμμα Voronoi είναι μια διαίρεση ενός επιπέδου σε περιοχές που βρίσκονται πιο κοντά σε καθένα από ένα δεδομένο σύνολο αντικειμένων. Στην απλούστερη περίπτωση, αυτά τα αντικείμενα είναι απλώς πεπερασμένου πλήθους σημεία στο επίπεδο.
Διάγραμμα Voronoi (Georgy Voronoi): Διαμερισμός του χώρου σύμφωνα με την απόσταση από ένα δεδομένο σύνολο σημείων.
Σε ένα διάγραμμα Voronoi κάθε μια κορυφή πολυγώνου είναι το περίκεντρο τριγώνου (το σημείο τομής των μεσοκαθέτων των πλευρών του) που σχηματίζεται από μια τριάδα των αρχικών σημείων μας.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση
Οι μαθητές του ομίλου με τη βοήθεια της μετροταινίας και του εξάντα ,που κατασκεύασαν οι ίδιοι , έκαναν τις απαραίτητες μετρήσεις στην αυλή του σχολείου.
Στη συνέχεια σε ένα φύλλο χαρτί υπολόγισαν με τη βοήθεια της τριγωνομετρίας το ύψος της μπασκέτας.
Παρασκευή, 10-02-23
Κατασκευή Εξάντα και Μέτρηση Ύψους Κτηρίων
Οι μαθητές του ομίλου Μαθηματικών, προκειμένου να κάνουν μετρήσεις του ύψους κτηρίων, στο εργαστήριο εικαστικών του σχολείου, κατασκεύασαν ο καθένας τον δικό του εξάντα, ακολουθώντας τις οδηγίες από το διαδίκτυο.
Ακολούθησε το θεωρητικό πλαίσιο της δράσης στη σχολική τάξη.
Παρασκευή, 10-02-23
Κατερίνα Γκαζιάνη
Η υποτείνουσα κάθε τριγώνου είναι η τετραγωνική ρίζα ενός ακεραίου!
Μετρήσαμε το ύψος του σχολείου!
Χρησιμοποιώντας τον εξάντα οι μαθητές μέτρησαν το ύψος του σχολείου από την πλευρά που βλέπει στο προαύλιο.
Παρασκευή, 17/02/2023
Η ακολουθία Fibonacci
Το 1202 μ.Χ. ο Λεονάρντο Πιζάνο, γνωστός και ως Φιμπονάτσι βρήκε μια ακολουθία αριθμών που διαμόρφωναν ένα ιδιαίτερο και ενδιαφέρον μοτίβο αριθμών που σήμερα είναι γνωστό ως ακολουθία Φιμπονάτσι. Η ακολουθία ξεκινά με τους αριθμούς 0,1,1,2,3,5,8,13,21,34,55,89,144,233,377,610 και συνεχίζει επ’ αόριστον.
Αφού μιλήσαμε για την ακολουθία Fibonacci, στη συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν τη σπείρα Fibonacci σε τετραγωνισμένο χαρτί κάνοντας χρήση "κανόνα και διαβήτη"!
Παρασκευή, 03/03/2023
Κατασκευές 3D στο χαρτί!!!
Στο πλαίσιο της σύνδεσης της γεωμετρίας με την τέχνη, με δεδομένο ότι η γεωμετρία συνέβαλε αποφασιστικά στις εικαστικές τέχνες, οι μαθητές ακολούθησαν οδηγίες προκειμένου να κατασκευάσουν τρισδιάστατες δημιουργίες σε τετραγωνισμένο χαρτί.
Ο Όμιλος Μαθηματικών του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής συγχαίρει τους μαθητές που έλαβαν μέρος στον 83ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο Θαλής» 2022-2023, της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, και ιδίως τους επιτυχόντες, που είναι οι εξής:
- Καβουσιανός Ιωάννης (Α τάξη)
- Γκιζά Αφροδίτη (Β τάξη)
- Ζιώγας Πύρρος (Β τάξη)
- Νούση Ελευθερία (Β τάξη)
- Ζαβέρδας Γεώργιος (Γ τάξη)
- Τσαρούχης Δημήτριος (Γ τάξη)
- Χαλιάσου Λυδία (Γ τάξη)
Παρασκευή, 10-03-2023
Δυναμικές Κατασκευές στο Geogebra!!!
Συνεχίζοντας τη σύνδεση της Γεωμετρίας με την τέχνη, οι μαθητές ακολούθησαν οδηγίες και δημιούργησαν καλλιτεχνικές δυναμικές κατασκευές στο Geogebra.
Επίσκεψη στην έκθεση στη ΔΕΘ: "Υπάρχει για όλα λύση;
Ταξίδι στον κόσμο των αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών"
Την Παρασκευή 17-03-2023, οι μαθητές της Β΄ τάξης του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής επισκέφθηκαν στην Θεσσαλονίκη, στο Περίπτερο 1 της ΔΕΘ, την εμβληματική έκθεση του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού "Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών".
Η έκθεση αφορά την ιστορία των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών, και επιχειρεί να προβάλει μέσω του παιδαγωγικού, διαδραστικού και ψυχαγωγικού της χαρακτήρα πως τα μαθηματικά μπορούν να είναι ενδιαφέροντα, απλά και κατανοητά.
Η έκθεση αναφέρεται στα πιο σημαντικά πρόσωπα και επιτεύγματα της ιστορίας των ελληνικών μαθηματικών. Σύντομη αναφορά γίνεται, επίσης, στα προελληνικά μαθηματικά των Αιγυπτίων και των Βαβυλωνίων, όπως και στην πορεία των κειμένων των Ελλήνων μαθηματικών μετά το τέλος του αρχαίου κόσμου.
Οδηγίες για
την υλοποίηση του πειράματος βρήκαμε στην ιστοσελίδα: https://www.astro.noa.gr/eratosthenes/experiment.html
Αν θεωρήσουμε ότι ο κύκλος στο σχήμα είναι η Γη τότε η έλλειψη στο κέντρο
είναι ο ισημερινός. Τις ημέρες κοντά στην εαρινή ισημερία, όσοι βρίσκονται στον
ισημερινό της Γης θα παρατηρήσουν ότι ο Ήλιος το μεσημέρι βρίσκεται πολύ κοντά
στο ζενίθ. Επομένως οι ακτίνες πέφτουν κατακόρυφα και ο Ήλιος θα μπορούσε να
καθρεφτίζεται στον πυθμένα ενός πηγαδιού. Η προέκταση μιας ακτίνας του Ήλιου
είναι η ΙΚ και περνάει από το κέντρο της Γης Κ. Έστω ότι εμείς είμαστε στη θέση
Τ. Αν τοποθετήσουμε μια κατακόρυφη ράβδο ΤΑ τότε αυτή έχει σκιά ΤΣ. Η
κατάλληλη ώρα που πρέπει να γίνει η μέτρηση για κάθε τόπο υπολογίζεται
από εδώ.
Υπολογίζουμε την εφαπτομένη της γωνίας ΣΑΤ από το λόγο ΤΣ/ΤΑ και έτσι
βρίσκουμε την γωνία που είναι φ μοίρες. Η γωνία φ είναι ίση με την επίκεντρη
γωνία ΤΚΙ.
Η απόσταση από τον ισημερινό ΤΙ=S υπολογίζεται από το Google Earth και
από το Distance Calculator.
Οι μαθητές στην αυλή του σχολείου μέτρησαν τη σκιά μιας ράβδου και υπολόγισαν τη γωνία με την οποία πέφτουν οι ακτίνες του ήλιου κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου